• »
  • 15. Niespodziewana Awaria w Nieruchomości Wspólnej

15. Niespodziewana Awaria w Nieruchomości Wspólnej
Niespodziewana Awaria

©2020 CZN

1. Jakie awarie można zgłaszać do pogotowia technicznego wspólnoty mieszkaniowej?

Tylko te, które wystąpiły na częściach wspólnych, czyli w instalacji:

  • kanalizacyjnej – pion,
  • gazowej – do zaworu przed licznikiem, łącznie z zaworem,
  • elektrycznej na klatce schodowej do licznika mieszkaniowego, w piwnicy i na strychu,
  • wodnej – do zaworu przed licznikiem, łącznie z zaworem,
  • centralnego ogrzewania.


2. Co w przypadku, gdy wspólnota nie ma podpisanej umowy z pogotowiem technicznym?

Wtedy, w razie awarii, właściciel lokalu zamiast dzwonić pod numer pogotowia informuje o problemie zarząd wspólnoty, a ten musi pośpiesznie poszukiwać fachowca, który ma odpowiednie uprawnienia, czas i chęć wykonać usługę. Jeśli akcja dzieje się w nocy lub święta, zazwyczaj znalezienie pomocy jest bardzo trudne i bardzo kosztowne. Dlatego niewiele wspólnot ryzykuje pozostanie bez całodobowej opieki technicznej.


3. Dlaczego to konieczne, by uważnie przeczytać dokument, który przedkłada do podpisu wynajęty przez wspólnotę fachowiec?

Bo podpisanie protokołu z naprawy usterki wiąże się z potwierdzeniem wykonania usługi i w konsekwencji zobowiązaniem do zapłaty przez wspólnotę mieszkaniową.


3. Jak rozpoznać zapowietrzenie kaloryfera?

Kiedy mimo maksymalnego rozkręcenia pokrętła, górna część kaloryfera jest chłodna lub słychać szum, bulgotanie, albo przelewanie wody. Aby uzyskać prawidłową wydajność grzejnika, musi zostać odpowietrzony.


Zobacz pozostałe tematy: